Saturday, September 17, 2016

FAMILY BUSINES : SHAKLEE BISNES TERBAIK


THIS IS A FAMILY BUSSINES AND I LOVE IT!
----------------------------------------------------------

Orang kata " berdua lebih baik"...Ya kalau buat apa2 baiklah buat secara berjemaah...apa lagi kalau buat bersama suami dan keluarga...tentu lagi seronok dan barokah wal karomah kan? hahaha...buat sesutu yang mmg kita suka lebih seronok dari buat sesuatu yg kita terpksa buat. Contohnya saya dan bisnes shaklee saya nih...tak kira masa, mmg saya sentiasa jer seronok melakukannya, buka setakat buat sales, coaching, learniing semualah...mmg tak pernah tak seronok...


Dalam bisnes Shaklee ni kami suami isteri boleh berganding bersama..seronok tau bila kita buat sama2...share idea sama2...almaklumlah org pompuan nih mmg perlukan support dan bantuan suami  dalam segala hal....terutama bab2 mengangkat barang mcm gambar bawah ni (hehehehe)

Nilah my hero yg gagah perkasa...dia kalau nak angkat stok mmg xnak ulang 2-3 kali angkut...nak angkat sekali je (hero la katakan)..ni masa amik stok kat hq Shaklee Pinaccle Bandar Sunway...we all suka pegi hq nih...best tau...




Oh sambung citer pasal bisnes patner saya nih...dia bukan tolong angkat stok jer tau...dia pun pandai closed deal dengan customer...ha masa 2 minggu saya gi Italy tahun lepas..dialah yg jaga bisnes...beribu RM dia closed sales..hebat tau..mulut manis nih....😄

Bab2 packing dan postage pun my hero nilah yg buatkan...order dan byr hari ni...esok barang sampai....siapa pernah beli produk Shaklee ngan kami pasti tahu kan? Hehehe...kepuasan pelanggan keutamaan kami...

Saya buat apa? Haah eh..semua pun dia buat...tu lom citer kehulu kehilir drive pegi kelas, event atau pi COD...semua pun dia buat....kesian dia...mekasih en suami ku...tugas saya lebih pada marketing dan consultation....task yg agak rumit dlm sesebuah bisnes....ha..mcm tulis blog ni keje sayalah...walaupun kenkadang ada gak dia menulis dlm ni...90% saya yg tulis...termasuk blog saya satu lagi tu... sweetmommystory.com saya yang kendalikan. Urusan konsultasi dan follow up customer pun saya yang uruskan... alhamdulillah, perjalanan bisnes nampak lebih teratur bila sama2 bahagi tugas. tu belum cerita bab mengedalikan Empayar GMF...hahaha...next time saya citer.

Nampak susah ke bisnes shaklee ni? Kalau suami tak sokong susah ke? Taklah, boleh jer buat, tapi dapatkanlah restu suami dulu....tapi mcm saya beritahu tadi...kalau buat berdua...bisnes pun akan jadi seronok...tak stress...boleh macam2 kita teroka dan bincangkan...alhamdulillah...



Korang kalau dok fikir nak buat bisnes apa utk tambah pendapatan...fikir2lah tentang bisnes Shaklee....worth it! Family tak terabai....bisnes jalan...duit pun dapat...buat betul2, jalan2 oversea pun boleh bw family...alhamdulillah...

So pada semua penduduk Melaka....terutama Masjid Tanah, Sg Udang, Alor Gajah kalau nak dapatkan produk Shaklee boleh la PM atau wasap 0103223139...saya sedia membantu anda

YOUR TRUSTED SID


No comments:

Post a Comment